tisdag 1 juli 2008

semester= tortyrredskap?

Imorse klev jag ut ur porten för att bege mig till jobbet. Jag möttes av solsken, fågelsång och morgonpigga lattesörplare på fiket bredvid porten. På andra sidan vägen står två damer, en äldre och en yngre och packar i en bil. Förmodligen för att åka iväg på semester. En ganska idyllisk sommarmorgon med andra ord. Plötsligt bryts lugnet av att damen modell yngre börjar vråla: VAFAN HÅLLER DU PÅ MED?!?! Det är DU som får följa med oss på semester, inte vi som följer med dig. Och så avlöser en radda svordomar varandra och lugnet är brutet.

Tänk om de skall tillbringa 3 veckor i någon liten sommarstuga med varandra?! Nä herrejisses, om det ska föreställa semester så tror jag att jag föredrar att ligga och vila ut mig i en gammal hederlig schavott, eller att bli kittlad av skorpioner i 3 veckor....

Inga kommentarer: