onsdag 5 november 2008

Prodigy is back! Yes, really!

För elva år sedan kom fat of the land. Prodigy var alltså vad jag ravestampade mig genom ungdomsåren till så att en del hjärnceller till denna dag inte återkommit. Jag vet inte om hela gänget legat och vilat upp sig ända tills nu, men nu har de i alla fall vaknat till liv och en ny platta finns snart att ladd....nej jag menar köpa. Detta förtäljer SvD:

Ravepionjärerna The Prodigy är tillbaka. Den 4 mars släpper den brittiska trion sitt första gemensamma album sedan "Fat of the land" 1997. Gruppens femte studioalbum har fått titeln "Invaders must die". Enligt skivbolaget ska plattan med Liam Howlett, Keith Flint och Maxim innehålla "stenhård, punkinfluerad old-school rave". Liam Howlett släppte plattan "Always outnumbered, never outgunned" 2004 under namnet The Prodigy, men då saknades Keith Flint och Maxim. The Prodigy är mest kända för låtar som "Firestarter" och den kontroversiella "Smack my bitch up".

2 kommentarer:

rewdboy sa...

deras mest kända låt är väl ändå "out of space"

Digidiva sa...

Mja, jag tror att det var jädrigt många som inte upptäckte prodigy förrän med fat of the land-skivan. Av den enda anledningen att den gick skållhet på alla radiokanaler. Så "mest känd" i det här fallet betyder väl "mest kommersiell". Typ.