onsdag 5 november 2008

Jag är sveriges svettigaste människa?

På min arbetsplats är det säkert 80-90 grader varmt. Tycker jag. Så jag öppnar fönstret. Och så 20 sekunder senare kommer nån kollega och gör brrr-ljud och stänger fönstret. Sen går det några minuter och jag kan KÄNNA hur min hjärna börjar pocheras. Och så öppnar jag igen. Sen går det 20 sekunder igen så kommer nån annan kollega med 2-3 koftor på sig och stänger fönstret. Sen går det 5 minuter igen och jag börjar känna mig wokad. Så jag öppnar. Ja ni fattar. Så där håller vi på på och leker fönsterleken hela dagarna. Och det slutar för det mesta med att jag känner mig som en bastugrillad korv eller en stuvad makaron.

Förklaring till bilden: Jag ska kolla om jag kan få bidrag till en egen vak bredvid skärmen. Borde väl gå att skriva av som arbetsmateriel eller friskvårdsbidrag va...?

3 kommentarer:

yoakeem sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
yoakeem sa...

Hmm. Jag känner igen det där även på min nuvarande arbetsplats. Det kanske inte var fel på gammgeggan, utan på oss? Kan inte du och jag ha kontor tillsammans. I isbaren på Nordic Light hotel tex. Där finns det ju dessutom sprit. Me like!

Digidiva sa...

yoakeem-> JAAAAAAAAAA! Is och sprit. Det kan ju inte bli bättre! Jag är på annyday! :-)