måndag 10 november 2008

En helg med mycket fest, lite sorg och en räddningsaktion.

Det lite sorgliga inslaget var i fredags eftersom tankarna var hos chili som då åkte till katthimlen. Vi hedrade hennes minne hemma hos grabbarna J&J med några kir royale och några glas vin. I lördags kom Hjertzells hem till oss på middag och en trevlig kväll höll på att sluta i katastrof. Jag låste nämligen in mig på vår egen toa!!! Japp, du läste rätt. Det är opraktiskt av så himla många anledningar. Dels är det ju tråkigt att spendera kvällen på toaletten i största allmänhet. Som festens värdinna blir det lite extra trist. Och inte blir det bättre av att jag är lite klaustrofobisk heller. Så istället för att middagsgästerna lite avslappnat kunde hälla i sig vin och mat förvandlades lördagen till nån slags blandning av överlevnadsexpedition och dålig fars. Alla samlades kring toadörren. Några peppade och andra kom med handfasta tips. Efter att ha stått och krånglat i vad som kändes som en evighet tog jag till slut ett djupt andetag och slutade vålda låset. Istället vred jag lugnt och stilla runt nyckeln som jag alltid gör. Och vips går dörren upp! Efter några hundra cigaretter, några hundra glas vin och adrenalinrusningar med guitar hero så var det faktiskt som att det aldrig hänt.

Nu är ju inte detta första gången sånt här händer mig så jag borde vara van. Jag har exempelvis låst in mig i en annan människas lägenhet. Närmare bestämt Fannys.Vi var ett helt gäng som bara skulle ta fördrinkar för attt bege oss ut på stan, vips hade alla försvunnit och jag var ensam och inlåst i lägenheten. En midsommar har jag också krälat ner i en kompis båt, som inte var så bra förankrad, så jag fick sitta mitt ute på havet och ensamnubba. Tillräckligt nära strand för att se festligheterna, tillräckligt långt ifrån för att det skulle vara för jobbigt att simma när man var lite på småsniskan.

Så när man tänker efter var ju det här en helt vanlig helg i mitt liv. En del mänskor har bra karma, jag har klant-karma. Det är min lott i livet det. Inte lätt, men för det mesta ganska roligt ändå:-)

3 kommentarer:

Fanny sa...

Haha. Påminn mig nästa gång jag är hos dig om att INTE låsa in mig på toaletten då. Jag har också lyckats med det där, fast hemma hos någon annan. Det slutade med att dom fick lyfta bort dörren. INTE skoj.

Digidiva sa...

No worries,jag må vara en klant men jag lär mig av mina misstag. Jag har alltså redan kastat nyckeln åt h-vete!:)

Swedeheart sa...

Klant karma, hahahaha!!