torsdag 27 november 2008

Då så. Då har tjockisarna fått sin vilja fram.

Läste nu på morgonen att överviktiga i Canada ska få rätt till två flygstolar på planet. Utan extra kostnad. Jag har diskuterat det här ämnet förut med många människor och det är inte helt lätt att bestämma om det är bra eller anus. Å ena sidan tycker jag ju att människor med en viss rondör så klart ska få flyga. Å andra sidan tycker jag det är helt stört att man kan äta sig till medicinbollsformat och sedan ställa krav på SAMHÄLLET utefter det. Vafan blir nästa steg tänker man. Kan alla som är lite avvikande få genom sina särskilda krav? Förutom att det är underligt så är det dessutom galet orättvist. Varför kan inte JAG då till exempel få rätt till två flygstolar så att jag kan sträcka ut benen på en långflygning?? Eller kan jag inte få två stolar för att slippa bli manglad av tjockisen som har de två sätena bredvid. (Tro mig, jag har varit med om det.) Nä nu jävlar tror jag att jag ska starta en förening för normalas rätt i samhället!

Hela den (korta) artikeln finns här:

http://www.aftonbladet.se/resa/flyg/article3862964.ab

3 kommentarer:

rewdboy sa...

du har en jävligt bra poäng. fan va jag hatar att sitta på tex flyget och så blir man manglad i mitten av två jääävligt breda personer. då vill man ju bara kasta ut dom genom fönstret.

rewdboy sa...

fast..nu om dom då får två säten så kanske man slipper bli manglad

hmm..kanske bra ändå!
fast..jag har långa ben och har ofta problem med benutrymme. då borde jag få stolen framför gratis så man kan plocka bort den så jag kan sträcka ut ordentligt

Digidiva sa...

Eller hur! Maggan har också rätt långa spiror och när vi reste till Thailand så satt han i nån slags fällknivspose med knäna vid öronen typ hela resan. Kan man köpa tjockis-biljett borde man ju alltså få köpa långbiljett också.