lördag 22 november 2008

Let it snow, let it snow, let it snow

Har ni sett va? (Vilken jävla muppig fråga, klart ni har sett snö) Nu verkar det som att vintern kom på riktigt och det är skitbra för jag har så många vinterprojekt jag måste klara av. Kolla bara:

- Hyra skridskor och åka runt gärdet. Jag vill ha en sån där pälsmuff runt händerna och en brylkrämad kavaljer som hela tiden hämtar varm choklad åt mig
- Åka pulka i hammarbybacken och skrika wiiiiii. Fast på ett kvinnligt och klädsamt sätt. Så klart.
- Åka långfärdsskidor ute på Värmdö. I grå kroppsstrumpa och björnf*tta på huvvet. Så ska jag åka timme ut och timme in.
- Ha snöbollskrig. Fast på ett snällt sätt. Man får inte baka in sten i snöbollarna. Det sade min mamma efter att grannungen fick åka in på sjukhus och sy och jag blev av med lördagsgodiset. (Ärligt, det heter ju K-R-I-G. Då är väl allt tillåtet..?)
- Bygga snögubbar och skratta på ett 1950tals-sätt. Klingande, hjärtligt, käckt. Just när man tror att händerna ska trilla av kommer brylkrämskavaljeren med varm choklad. Har man tur är chokladen spetsad med kosken.






Eller så gör jag precis likadant som de senaste åren: Tittar ut. Bakar in mig i en filt. Väntar på maj.

2 kommentarer:

Fanny sa...

HAHAHAHA vilken underbar vinterbetraktelse. Men du missade moonbootsen/ihjältrampade hamster-skorna... :-D

Fanny sa...

jo, här på söder undrar vi om du nu mer än 24 hr efter att snön fallit har lyckats med några av dina vinterbravader? eller har du brutit benet redan? :-D Rapport efterlyses. särskilt om den grå kroppsstrumpan och björnf*ttan - gärna med bildbevis. Själva har vi tillbringat helgen utklädda till brummande björnf*ttor och kastat oss ut i pulkabackarna och skrämt slag på skrikande småbarn.