torsdag 15 januari 2009

Man ska lära sig nåt nytt med jämna mellanrum!

Varje år, ibland oftare, kastar jag mig in i nåt nytt otäckt äventyr bara för att tänja på mina egna gränser lite. Så jag har under årens lopp testat allt från att få fysiskt spö på kung fu-kurser till att få mentalt spö på författarutbildningar. Jag går som bäst omkring och funderar på vad jag ska utmana mig själv med 2009. Så fick jag syn på den här killen på Drottninggatan som gör helt obegripliga trick med en vanlig liten boll. Jag fick det inte att fastna på bild, men han låg ner på marken och jonglerade med bollen från skinka till skinka ett tag!!! Jag kan inte det. Jag tror jag vill lära mig det. Vilken grej att kunna skinkdribbla. Jag ser framför mig att jag kan vara pausunderhållning lagom till nästa fotbolls-VM! Så när det är halvlek får publiken titta på en annan sorts halv-lek. Jag tror det kan bli grymt det här! Nån som vet var man kan köpa en boll...?

Inga kommentarer: