onsdag 21 januari 2009

Jag känner vad jag känner!

Igår tittade jag, precis som resten av galaxen, på USA:s presidentinstallation. Jag inser att jag är med om något stort, historiskt och alldeles fantastiskt. Ändå sitter jag och får lite skämme-rysningar för att hela grejen känns så....producerad och polerad. Med lite pålagda skratt hade det kunnat vara ett avsnitt av Cosbilainen. Hade man istället slängt med Will Smith och ett par smällare hade det kunnat vara uppföljaren till Independence Day. Jag vet inte jag. Nu vill jag se Obbe kavla upp ärmarna och börja åstadkomma saker, då kanske jag till 100% kommer inse vad jag faktiskt var med om igår. Jag tillåter mig själv att vara skeptisk tills jag börjar se åtminstone små spår av förändring. Varför? Because, yes, I can!


1 kommentar:

Heliotropen sa...

Ja, jag gillar ju Barack Obama (fast jag missade installationen och såg Barbie i En julsaga istället!), men någonting känns lite skevt med bevakningen. Hela omslaget + 10 sidor inne i tidningen idag. Hm. Jag vet att det för att han är svart, till största delen i alla fall, men ... luktar det inte lite "affirmative action"? Eller? Känns lite obalanserat i alla fall. Fast det är inte Barres fel.