torsdag 29 januari 2009

Det händer lite grejer i mitt snoriga liv.

Rewdboy hade vänligheten att skälla ut mig efter noter för att jag bloggar om en gammal elektrisk plyschdinosaurie men inte knystar ett ord om att jag faktiskt ska börja på ett nytt jobb. Han har ju onekligen en poäng där. Så nu jobb-outar jag mig för er mina kära bloggläsare:

Det är alldeles sant. Jag kommer börja på ett nytt jobb nästa måndag dvs om lite dryga veckan då. Idag var jag på mitt första lilla infomöte där. Vi pratade om alla möjliga praktiska saker som dator, jobbmobil, visitkort och var jag ska sitta och vilka som blir mina närmaste jobbkompisar. Det kändes lite som julafton. Som att liksom få en himla massa nya saker och inslag i sitt liv. Det ska bli spännande. Det ska bli roligt. Det ska bli lärorikt. Sade jag att jag tycker det ska bli roligt...? Jag går omkring dag ut och dag in och ser ut som en flinmupp. Men jag kan inte hjälpa det. Jag får helt enkelt bjuda på att jag går omkring och ser ut som en dåre.

9 kommentarer:

rewdboy sa...

sådärja!
äntligen. kan du nu åxå berätta exakt vad du ska göra där också?

Digidiva sa...

Well, jag ska skriva och idéa och webba mig. Så lite same same but different. Kan man säga.

rewdboy sa...

jaha..jocke mumlade om att du skulle vara med och starta upp nån helt ny avdelning och typ bossa lite på den. det låter inte alls som att du ska sitta å koppywrajta...
men han ljög alltså?

Digidiva sa...

Well...ja jag ska starta upp en ny avdelning. Och bossa lite. Också. Man kanske kan säga same same but improved då.

rewdboy sa...

ARGH!!..men du säger fortfarande inte VAD den där nya avdelningen ska handla om...

ska du starta upp bilwebb.expressen.se eller vaddå?
måste jag gissa sånt här?

Digidiva sa...

Vafff, jag orkar väl inte skriva en hel arbetsbeskrivning här. Jag berättar allt över några glas vin om en vecka!

rewdboy sa...

mäh!

Swedeheart sa...

Skoj Pejv!! Happy happy!!

Fanny sa...

Jaaa. Hörde mest "glas vin om nån vecka" men det lät väääldigt bra :-D. Är oxo nyfiken juh!