måndag 19 januari 2009

Det var den helgen det.

Helgen har gått i kånkandets tecken eftersom kära lillasyster flyttade till en ny lägenhet. Efter att ha burit saker från tidig morgon till sen kväll blev det uppsamling hos kära mamma som i vanlig ordning gjort tillräckligt med mat för att kunna göda ett litet land i veckor. Den enda alkohol jag såg under hela helgen var faktiskt när syster fick en liten sticka i fingret som mamma drog ut. När hon skulle rengöra såret sa mamma: Vi ska vätta sååre med koskenkorva, tet tötar alla pasiller!

Se där en fin liten ögonblicksbild av mitt finska arv.

Sen tänkte jag att jag kanske kunde slå syrran och hennes kosken-finger i wii så det blev rallyspel resten av kvällen. (Jag förlorade ta mig f*n i alla fall. 10 korvfingrar mot 1 koskenfinger och ändå funkade det inte!) Och häpp sudirudirullan lej så är det en ny vecka igen!

3 kommentarer:

Heliotropen sa...

Och vad lär du dig av detta?

Digidiva sa...

Hmm...bra fråga... kanske att jag borde baddat med kosken jag med. fast på insidan..? ;-)

Anonym sa...

Så klart. ;)

/Heli