tisdag 20 januari 2009

Chro?

På jobbets innergård pågår fasadrenovering för fullt. Ibland går jag dit ut och tar mig en liten cigarett. När jag stod där idag kommer det en man och säger: Chro! Chro! Chro!

Jag begriper ingenting och tittar upp i himlen och låtsas inte höra. Han kommer närmare och närmare och fortsätter mässa: Chro!Chro!

Då tänker jag att nånting kanske håller på och trillar ner från himlen så jag fortsätter glo uppåt.

Till slut står guben 10 centimeter från ansiktet och säger: Chrooo! pling...? pling...?

DÅ förstår jag att han vill ha en micro för att värma sin lunchmat i den. Men jag har ju ingen mikro så jag svarar glatt: Aaaah, chro-PLING! Nono. Bye bye.

Nu sitter jag framför datorn igen och vågar inte gå ut härifrån. Hoppas det inte tar så lång tid att renovera en fasad....

1 kommentar:

rewdboy sa...

varför kom de fram en okänd gubbe å vill låna mikro av dig??