fredag 24 oktober 2008

Why not me??

Jag har egentligen hela mitt liv ansett mig vara en rätt bra ambassadör för Sverige. Innan ni börjar tänka att jag fått storhetsvansinne grandioso så ska jag förklara vad jag menar: Jag är snäll mot turister. Faktiskt. Frågar de efter vägen så visar jag. Nästan aldrig rätt i och för sig men det verkar så oartigt att säga "I don´t know" så jag pekar och viftar och avslutar alltid med ett "have a nice stay". Då ser turisterna glada ut.

Jag försöker också anpassa mig så gott jag kan till ett lands seder när jag reser utomlands. Ska man få i sig mat med pinnar så äter jag med pinnar. Och gillar läget även om det betyder att jag måste va hungrig hela semestern. Måste man kasta hela flådda djur på grillen så försöker jag acceptera det med. Ja, på det stora hela taget är jag faktiskt ganska hyvens. Jag tycker att jag skulle kunna vara en väldigt bra symbol för Sverige. Jag skulle kunna vara bland välkomstskyltarna på Arlanda till exempel. Tror ni att jag nånsin fått en skylt på Arlanda? Tror ni jag nånsin KOMMER att få en skylt på Arlanda. Näe, förmodligen inte. För det finns ju tydligen mänskor som anses vara mycket bättre ambassadörer för vårt avlånga land.....
Nu skiter jag i Arlanda och börjar undersöka möjligheten att få vara välkomstskylt i Viking Line-terminalen istället!


1 kommentar:

Swedeheart sa...

Ööhh, i don't get it...vad fan har christer pettersson där att göra? är det nåt som vi svenskar är stolta över....?? eftersom skylten är vad turister ser när de kommer till estockholmo.....