tisdag 14 oktober 2008

Man får skratta åt precis allt, visst...?

Råkade zappa förbi Parlamentet på TV:n och prickade precis in deras kunskapsrond. Ena laget fick ämnet "skadedjur" och frågan:

"Om något krafsar och piper bakom din vägg vad är det troligt att du har drabbats av då?"

Blixtsnabbt svarar en av komikerna: Österrikiska barn.

Det blev så tyst i studion att det faktiskt kröp genom rutan. Jag krullade ihop mig under en filt och bytte kanal för allt blev så.....underligt. Grejen är bara att jag inte kunde släppa det där och en timme senare skrattade jag så att jag grät åt det där skämtet. Betyder det att jag är:

1.)Ond
X.)Efterbliven
2. )Avtrubbad

...eller betyder det kanske bara att skratt är världens bästa medicin att ta till när verkligheten blir lite, lite för otäck?

2 kommentarer:

Fanny sa...

Det sista.

rewdboy sa...

HAHAHA
men det ÄR ju roligt!!