onsdag 1 oktober 2008

Ny månad, nytt klimat.

Så blev det plötsligt den första oktober. Jag börjar saaaaakta, saaaakta acceptera att uteserveringssäsongen (kanske) är över. Jag upptäcker att jag går och rycker i koftor och dunjackor i affärerna istället för tishor och korta kjolar. Färgskalan är också radikalt utbytt. Den turkosa färgklicken har åkt längst bak i garderoben och jag rör mig nu djärvt i en skala från askgrå till korpsvart. Dessutom grubblar jag mycket på vad man ska fylla hösten med för skojsigheter. Medan jag tänker i banor om filtmys, öppen brasa, vin och middagar och hänger på solresesajter så tänker en del mänskor helt annorlunda. Andra halvan av Little Failures, Lollan, hon tycker att det är en bra grej att ta en liten promenad så här den första oktober. En liten promenad på TVÅ MILJONER STEG. All cred och extreeeeemt mycket lycka till! Vill man peppa, sponsra eller bara sitta och chockeras kan man följa hela grejen på hennes vandringsblogg. Check it out:

http://www.2millionsteps.blogspot.com/

Inga kommentarer: