måndag 6 oktober 2008

Vroooom!

Det bidde rivstart på jobbet denna soliga oktobermåndag så bloggeriet hamnade lite i skymundan. Mycket roligt hände i helgen, bland annat gjorde jag och Fampan vårt bästa för att tömma stadens barer. Vi lyckades inte riktigt, men vi var nog bra nära, att döma av huvudvärken nästa dag.

Igår skulle jag och söstra min besökt ett äventyrsbad, men eftersom hon gått och blitt förkyld så blev det inget av med det. Lite cirkus blev det i alla fall i form av att jag lekte IT-support hemma hos mamma. (Hon fick vår gamla stationära dator i födelsedagspresent.) Jag tyckte jag förklarade saker superlogiskt. Ändå såg mamsingen ut som Skriet av Munch mest hela tiden. Ett par av mina favvo-missuppfattningar var när jag bad henne använda pekaren för att öppna internet. Ja då försökte hon helt enkelt trycka på internet-ikonen med fingret. Direkt på skärmen alltså. När jag förklarade att hon skulle använda musen, trodde hon att internet fanns där inne. Allra bäst var när hon undrade vad hennes egen adress var. (Hon tänkte på nåt sätt att internet betyder att man automatiskt får egen hemsa) Min käre bror kommer få hålla grundkurs 2: "Att skaffa en mailadress" och 3 " Hur f*n mailar man"

Själv planerar jag som bäst en långresa till Ulan Bator ;-)


Notera min mors lätt förvirrade uppsyn. Notera min brors lätt aggressiva uppsyn.

Inga kommentarer: