torsdag 2 oktober 2008

Kvinnan som lyssnar på avocado

Jag har nog aldrig berättat det men, en liten specialtalang jag har är att jag är grym på att lyssna in avocado. Ja. Lyssna in. Alltid när jag köper avocado så står jag och känner lite på den, fipplar bort den där bruna pluppen och sen för jag stenfrukten till örat för att liksom tuna in på hur den har det där innanför skalet. Tro´t eller ej men 9 av 10 gånger funkar det! Det är helt sant! Jag köper väldigt sällan en asrutten avocado. Att jag kom på att berätta om min lilla mentala gåva för er just idag är för att Mags aldrig sett mig köpa avocado. Förrän igår that is. Han sa att jag såg ut som en galning. "Jaha" tänkte jag medan jag mummade i mig en perfekt avocado.

5 kommentarer:

rewdboy sa...

ok..jag har aldrig köpt en rutten avocado i hela mitt liv. så jag är därmed bättre med 10 av 10 som score

dock så är det sällan som avocadohelvete e moget? förr i tiden så fixade jag alltid att köpa mogna perfekta avocados. men nuförtiden så är dom aldrig mogna. då måste man köpa deras specialavocados som kostar extra som dom kallar "mogen avocado"

vad fan? sälj alla som mogna avocados då ere jävlar!! vem fan vill ha omogen avocado. de smakar ju fan yetiarsle!

Digidiva sa...

I AGREE!! Aromen hos en omogen avocado är en sjukt äcklig fear factorish kombo av yetiarsle, gnurektum och kragagamanal!!!

Swedeheart sa...

fast om man sätter den omogna avokaden i en papperspåse så mognar det ju rätt snabbt och man slipper det här värdsliga problemet!! =)

rewdboy sa...

moxie: nä...då ruttnar den å blir trådig å kass

Swedeheart sa...

jaha oj då...jag brukar aldrig göra det så det visste jag inte...