måndag 16 mars 2009

Vem vill följa med på restaurang?

Här är THE restaurangerna man ska besöka i Stockholm enligt Guide Michelin och med en lite skamsen rodnad erkänner jag att jag lyckats missa några av dem. Men, det betyder ju helt enkelt att jag genast startar upp Päivis Michelinprojekt 2009! Henka?

Svenska restauranger med stjärna i Guide Michelin Main Cities of Europe 2009:
Stockholm :
  • Mathias Dahlgren Matsalen (Aldrig besökt. Det är lite pinigt, jag vet.)
  • Edsbacka krog (Besökt flera gånger. Kan det uppväga att jag aldrig varit på Matsalen?:-)
  • Mathias Dahlgren Matbaren (aldrig besökt)
  • Frantzén/Lindeberg (Aldrig besökt, ligger i Gamla stan har jag för mig...)
  • Esperanto (Den här restaurangen serverar bland annat "havsdimma", aldrig besökt)
  • Fredsgatan 12 (Besökt men bara druckit drinkar och tokdansat i trappan.)
  • Lux Stockholm (Gått förbi en gång, tryckt näsan mot den låsta dörren och stirrat in)
  • Leijontornet (Besökt, men bara druckit drinkar)
  • Operakällaren (Gammal god klassiker, klart jag ätit på Operakällaren)

Inga kommentarer: