onsdag 25 mars 2009

Nu har jag brutit ett svenne-tabu igen.

Det finns vissa regler man måste följa för att ett samhälle ska fungera. Oskrivna regler som alla bara "vet". Det är dessa gyllene regler vi måste följa för att inte skapa obalans, osämja och i värsta fall krig! De basala sakerna sitter ju i ryggmärgen. Man slår inte sina medmänniskor. Man lägger inte bajs i grannens brevlåda. Man tar inte upp en och en halv plats med sin bil på parkeringar. Sedan har vi finliret. De där tabuna som man faktiskt kan krossa om man inte ser sig för! Ett sådant onämnbart tabu har jag idag, på självaste våffeldagen bevaremigväl, krossat, pulvriserat och trampat på. Hur? Jo, genom att ha på mig ljusa stövlar!!! Jag har fått så mycket lyfta ögonbryn, konstiga miner och sneda leenden idag så det hade nog inte kunnat bli värre ens om jag klätt mig som Kalle Anka. Hur tänkte jag där?? Man tar ICKE på sig ljusa skor i mars. Man använder ICKE vita jeans i mars. Det vt ju alla! Nu är jag orolig för att jag tappat greppet helt. Vem vet vad det lurkar omkring för anti-fashionista-monster djupt ner i mitt undermedvetna?? Tänk om nästa steg är att jag börjar tycka bullf-byxor i pastell är riktigt eleganta?? I am afraid. So very, very afraid...


3 kommentarer:

Fanny sa...

men härregud. dom är ju skitsnygga! säker på att folk inte bara var avis????

Anonym sa...

jag brukar få såna blickar när jag har mina rosa skor med spännen på mig. hahahaha! jag garvar tillbaka och tänker att de suger getpung i motvind.

Digidiva sa...

Hahahaha! Då bestämmer jag mig för att:
1.) Folk bara är avis.
2.) Att de suger i motvind.

Heja oss och våra alternativa skor!!
;-)