måndag 2 mars 2009

Årets dyraste skrynklis?

Har ni hört talas om gojibär? De kallas för "superbär" för de ska tydligen innehålla så otroligt mycket av allt nyttigt så att om man äter dem så blir man varken sjuk eller gammal. Typ. Så av en slump fick jag syn på en påse i en hälsokostaffär och tänkte att jag ska testa. Jag fick en liten tupp i halsen när jag skulle betala för då kostar de små rynkiga pluttarna 90 kronor för 160 gram. Och då var det specialpris!!!! Jag sprinklade frukostfilen med en halv näve röda harpluttar och med tanke på vad de smakade så hoppas jag att jag kommer bli 300 år gammal. De här små svindyra skrynkel-skruttarna smakade som sura russin. Dessutom med en lätt eftersmak av cykelstyre. Beskt och metalliskt. Jag ska fundera på om jag kanske kan stå ut med att bara bli 200 år gammal om det betyder att jag slipper äta de där sura fulisarna.....

1 kommentar:

Fanny sa...

iewwwwww. själv blev jag nyss blind. hahahaha jag ska berätta sen, men jag är botad nu. vissa borde INTE fotoblogga.