måndag 16 mars 2009

Hur ett rätt trist ord blir ganska kul!

Ett av svenskans både kortaste och tristaste ord måste ju vara ordet "kö". Det ser inte roligt ut, det är inte roligt att hamna i och i vanliga fall låter det inte särskilt roligt heller. Men i lördags när jag var på systembolaget för att inhandla schlagerdrycker var det några glada norrmän där också. Till att börja med handlade de jättekonstiga saker. Korgarna vara fulla av tequila, minttu och 7,2:or. Jag hade på nåt sätt förväntat mig att norrmän dricker källklar vodka gjord av råg de skördat själva eller möjligen nån sportig skogsbärslikör. Tji fick jag. Dessutom var de stressade och störde sig just på att det var sån kö. Och efter att de sagt det några gånger till varandra började jag bli kvävröd i ansiktet av tillbakahållet skratt. Tänk er en skanderande fotbollshuligan som skriker ÖÖööÖÖÖööö! Sen tänker ni att samma huligan småkräksar vid sista ö-et. EXAKT så uttalade de ordet kö. Obetalbart. Och jag hade verkligen aldrig trott att något så tradigt som en kö skulle få mig att skratta så ohämmat lyckligt. Ibland är uttrycket "det blir inte roligare än man gör sig" lite extra sant.

Till sist: Har ni upptäckt att solen både skiner och VÄRMER!!! Det blir lunchpromenix vid vattnet för min del! Ha en riktigt härlig måndag allesammans!

Inga kommentarer: