söndag 22 mars 2009

Nu är vårsäsongen igång på riktigt.

Detta eftersom jag utefikat i Hagaparken. I täckjacka, vantar och i si så där 14 minuter men ändå. Det var inte skitbehagligt, men årets första utekaffe behöver inte vara det. Det är någonting väldigt symboliskt med att för första gången faktiskt VILJA vara utomhus efter en evighetslång cocooning-fas. Och som om inte det vore nog så läser jag i lokaltidningen att mälarpaviljongen slår upp dörrarna 4 april och sommar på odenplan öppnar sin uteservering 20 april! Det är ju faktiskt jättejättesnart! Och bara tanken på att jag om ett par ynka veckor kan ta ett glas vin på en uteservering gör mig helt överlycklig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att det börjar bli varmt i Sthlm. Kanske t om är riktigt vårväder när jag kommer hem den 4:e april? ;)

Digidiva sa...

Inte alls omöjligt faktiskt! Smart tänkt av dig förresten att komma tillbaka till Sverige lagom till uteserverings-säsongen;)

Fanny sa...

snaps har f ö redan öppnat. brrrr :-D

rewdboy sa...

hmm..hos mig ere 10 cm nysnö på marken. tanken på att ta en kall öl utomhus idag är rätt långt borta. men...20e april så sitter nog en bira utomhus rätt fint!