fredag 13 mars 2009

Oj, fredag den trettonde igen!

Just den här dagen verkar dock kunna arta sig till att bli både bra och ganska olycksbefriad:

- Solen kikar fram. (JA! Den gör faktiskt det!)
- Det töar. Behövde inte undvika en jädra massa isfläckar på väg till jobbet. Och behövde därmed inte trippelifläpp-hasa fram som nåt slags kärleksbarn till ringaren i notre dame och en geisha.
- Jag tror faktiskt att jag till och med hörde lite fågelkvitter. Det kan iofs ha varit ett gnisslande stuprör, men bara att jag tyckte att jag hörde kvitter gjorde mig glad.
- Jag ska äta tapas ikväll. Det tycker jag är trevligt och inte alls oturligt.(Jag kan ju iofs utmana ödet och ta på en vit klänning...)
- Jag ska dricka lite vin ikväll (If vit klänning, then dricka the överfullt glas rödtjut)


Så här långt känns det som en finfin fredag. Nu får vi se då ifall det är lugnet före stormen eller helt enkelt en alldeles vanlig och trevlig dag inför en alldeles vanlig och trevlig helg..:-)

1 kommentar:

Fanny sa...

trippelifläpp-hasa?? HAHAHAHA jag vet precis vad du menar.