lördag 28 mars 2009

Nu har jag varit på mitt livs suraste fest!

Inte humörmässigt som tur är. Tack för en trevlig kväll Jox och Naz! Det var helt enkelt så att pojkarna hade köpt mirakelfrukt-tabletter. (Är jag förresten den enda i modern tid som INTE hade hört talas om mirakelfrukt??) Denna lilla underliga frukt, eller tablett i vårt fall då, skulle helt enkelt förvandla allt surt till sött. Jag var ganska skeptisk och kände mig ju inte direkt sugen på att hugga tänderna i vare sig lime, citron eller rå lök. Men baske mig det fungerade!

Lök blev ganska smaklöst, citron smakade sockrigt och lime likaså! Vi testade, som ni kan se på bilden, både det ena och det andra och visst, allting blev sött, sött, sött! Under kvällens lopp upptäckte vi dock en hake. En hiskelig hake. En hiskelig, skrämmande, otäck hake. Det trevliga vita vinet jocke köpt smakade som ett slibbigt dessertvin. Eller snarare ett dessertvin som doppats i sockerlag, toppats med sockervatten för att till sist rullas i en sockerpåse. Det är svårt att riktigt förklara hur slibbigt det var men jag hade aldrig trott att jag skulle säga den här meningen i samband med vin:

"Kan vi hälla i lite vinäger kanske....?"

Så, kompisar, vad lär vi oss av det här? Jo, att mirakelfrukt är farligt att kombinera med alkohol. Särskilt med torra, vita viner. Skulle ni ändå känna er modiga så ska inte jag hindra er. Länk till mirakelfrukten nedan. Men kom ihåg att jag varnat er. Kom inte till mig när era vitviner är sabbade!!

http://www.mirakelfrukten.se/




1 kommentar:

Heliotropen sa...

Mirakelfrukt ... öh, hette inte det socker en gång i tiden, det där som gör surt till sött? Men visst ja, det är ju ett fult ordet sedan Paúlun började härja.