torsdag 12 mars 2009

Ett av mina mycket få sportinlägg.

Ja, jag brukar inte yttra mig så mycket när det gäller sportens förtrollade värld. Jag kan för lite. Och jag bryr mig för lite. Jag har tänkt att den sport som visas på TV självklart är intressestyrd på nåt sätt. Jag har inte alls fattat det allmänna gnället om att "varför visas fotboll hela tiden men nästan ingen snooker och schack". Ja, folk bryr sig väl mer om fotboll har jag tänkt. De visar väl vad folk vill se. Rätt enkelt. Igår råkade jag dock snubbla in på TV4-sport. Som namnet skvallrar om så sänder kanalen sport hela tiden. (Jag vetti f*n hur jag hamnade där, måste ha varit nån slags fjärkontroll-tourettes) I alla fall, här ställs plötsligt alla mina tankar och teorier om intressestyrd sport på ända. De visar det internationellt (pffff!!) stora och intressanta sporteventet......korvätning!!!!!

Där står nån jeppe i halvmuffliga dreads och mölar i sig korv. Närmare bestämt 22 korv med bröd på 12 minuter. När tog sig det här ut ur marknaderna i Alabama och blev uppgraderat till en sport?? Och hur kan någon någonsin komma med argumentet att det inte finns tid att visa mer av alternativa sporter om man lyckas vika en halvtimme till och med åt korvätning!! Jag är i chock.

1 kommentar:

yoakeem sa...

WOW! Äntligen sn sport som jag tycker verkar lite intressant! :)