måndag 31 mars 2008

Min söndag.

Vaknar i grisottan. Munnen känns som sandpapper och smakar aceton. Somnar om. Nästa gång jag vaknar skiner solen in genom fönstret och lyser starkare än en operationslampa. Jag kliver upp och bestämmer mig för att ta en liten promenad. Den gick till så här:

Går ner till Östermalm, knatar runt hela Östermalm hood. Går genom Kungsan, via Slussen och över Södermälarstrand till Hornstull. Där blir det matpaus. Går sedan runt Reimersholme. Går efter det runt Långholmen. Går över Västerbron. Går runt lilla Essingen. Går runt Fredhäll. Går hem. Dax för dagens matpaus 2. Går runt Vasastan. Klockan är nu halv elva på kvällen och jag har blodsmak i munnen. Bestämmer mig för att jag inte vill promenera mera.

Resultatet? Två vattenblåsor, en blodblåsa, infanterield (ni som gjort lumpen vet förmodligen smärtsamt väl vad jag pratar om...) och ett kolossalt illamående. Men resultatet blev även att jag slog mitt personliga stegrekord. Knatade i runda slängar cirka 50 000 steg. Får väl vara värt ett par dagars haltande...

7 kommentarer:

rewdboy sa...

nu kommer jag ihåg varför jag kallar dig kräjzee-pejvan! du ÄR bäng. bara så du vet?

varför?
VARFÖR??

snälla..berätta!

Digidiva sa...

Jag ville bara testa hur långt man kan gå under en dag...Det var det hela....

rewdboy sa...

du va alltså bakis å bestämmer dig för att gå hela dan?

en vettig person skulle inta horisontalläge i soffan, beställa hämtpizza eller kebab å kolla på film hela dan.

yoakeem sa...

Nu är det fan dags att du skaffar en riktig hobby. Typ knyppling. Eller så kan du ju göra lumpen på en gång. Du skulle ju stormtrivas! :)

Digidiva sa...

Hmm..knyppling eller lumpen, knyppling eller lumpen.Nja, jag knatar nog på ett tag till och sedan, den 7:e maj, då byter jag till sitta på uteserverings-hobbyn helt och hållet! :)

Swedeheart sa...

Pejv du ar helt otrolig!! Spenderar en ledig dag promenerandes sa du tom maste ta tva matpauser!! ha ha ha....

Fanny sa...

Men hallå pucko. Är du fortfarande blond eller? Efter DEN partykvällen får du skylla dig själv om du ger dig ut på maratonpromenad... haha