tisdag 25 mars 2008

Yoakeem & Rewdboy: Jag SKA replikera

Jag känner mig hårt ansatt i vinterfrågan och tar definitivt åt mig av de adekvata, näst intill vetenskapligt grundade åsikterna. Idag är jag dock i postpåsk-läge så jag orkar inte göra grundlig research för att komma med ett lika nobelpristagar-aktigt resonemang. Jag passar istället på att berätta att jag på många andra plan försöker växa som människa. Ni vet, det är ju en livslång resa att försöka bli den bästa versionen av sig själv som man bara kan bli. En del i detta är att jag försöker sluta vara fruktkonservativ. Därför provade jag igår mango. Jag kan meddela att den obegripliga skitfrukten är lika överskattad som street-marknaden i hornstull, hamamen i istanbul, Christer Sjögren och Carola sammanlagt. Nästa vecka ska jag prova papaya. Hoppas det är godare.

4 kommentarer:

yoakeem sa...

PAPAYA?!?!

...coconut. Come along, come along. Å en plats i solen!

Got ya! Det är solen du är ute efter!!!

Stabilt!

rewdboy sa...

mango e fan inte äckligt! du kan inte ha köpt en mogen mango. det e ju sååå gott...

och bara så du vet, papaya ska man äta tillagad. den smakar bäst så enligt mig iaf..

men för att vara veggie så kan du skrämmande lite om frukter och grönsaker. du har ju inte ens ätit sötpotatis...

Digidiva sa...

yoakeem-> så sant,så sant. Sommar, sol och öl VET jag ju att jag tycker om så jag ska kanske hålla mig till det;-)

rewdboy-> jag vet inte exakt hur en mogen mango ska se ut/kännas/smaka, men det där jag åt igår var i alla fall knappt frukt. snarare ett straff. Kanske att jag ger det en chans till nån dag när jag känner mig modig.

Swedeheart sa...

rewdboy ,man kan faktiskt vara trash vegetarian och då vet man inte så mkt om frukt etc. Sa det så!