torsdag 6 mars 2008

Strippvideo?

Igår hör jag en mor och dotter sitta och samtala med mammans gemensamma bekant. (Det är själva fa-an vad jag tjuvlyssnar på folk nu för tiden kom jag på. Nåja, har man begåvats med superhörsel så ska det väl komma till användning på nåt sätt antar jag)

Och nu tillbaka till ämnet. Jo, mamman sitter då och skryter för sin bekant om sin fantastiska dotter:

Mamman: Jo-o du Maj-Britt, jag missade ju antikrundan för vi var ju på middag hos Birgitta och Jan. Och det är mitt favoritprogram det vet du ju. Va? Jo, jo det var trevligt hos Birgitta och Jan, absolut. Hur som helst jag missade alltså Antikrundan. Då har min underbara dotter här kommit på en fantastisk uppfinning!!! Man kan alltså gå in på internet och leta rätt på filmer och program och allting och så kan man få se det på sin egen dator. Det kallas strippvideo på datorspråk, eller hur var det Anna...? Stripp? Stripe? Nä stripp var det va?

Dottern: Näe, det kallas för att streama, det är när man...

Mamman: Ja precis, strippvideo! Maj-Britt, visst är det väl fantastiskt med de här moderna grejerna!

1 kommentar: