tisdag 25 oktober 2011

Så jag målar. Också.

Hösten 2011 visar sig gå väldigt mycket i bildens tecken. Och det är så fantastiskt, sinnessjukt roligt så jag vill bara måla och fotografera mer och mer och mer och mer. Jag drömmer om en ny kamera. Jag vill skaffa ateljé. Jag vill åka på konstresa och bara måla dagarna i ända. Jag har liksom nya motiv färdiga i huvudet som "bara" behöver hamna på duk.  Det är nog så nära man kan komma den där härliga känslan man hade när man var barn. Ni vet, den där känslan när man är sprängfylld av entusiasm och skaparglädje och bara "gör" för att det känns roligt och rätt.  Inte med någon tanke på att det skulle kunna vara fult eller fel eller dåligt. Precis så känns både mitt målande och fotograferande. Jag gör bara. Och jag har så sjukt roligt hela tiden!


Det är dessutom rätt häftigt att man kan upptäcka nya sidor hos sig själv genom hela livet. Jag som alltid tänkt att jag är 100% text- och bokstavsmänniska går nu omkring och ser allt i bilder. Bilder som i och för sig är små berättelser. Det ena utesluter ju inte det andra på något sätt. Så med mina penslar, min kameralins och mina pennor skapar jag nya berättelser sedda ur nya vinklar. Prova något nytt du också i höst. Jag lovar, det är fantastiskt bra för både hjärta och hjärna!


Inga kommentarer: