måndag 17 oktober 2011

Brittan- ikon eller sorglig föredetting?

Ja, igår var jag och såg Britney Spears i Globen. Vi fick nåt infall tidigare i år och bokade biljetter. Vet inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Recensionerna pratade om en knubbig, lat robot. Resten har ju media fyllt i. Hon har rakat av sig håret, freakat ur fler gånger än någon kan hålla räkningen på och nånstans mitt i allt försökt vara människa och mamma också. Så, ja, jag kanske är så cynisk att jag litegrand ville se "freaket". Samtidigt är hon en ikon för väldigt många fortfarande. Globen var långt ifrån fullsatt men det var alldeles tillräckligt mycket folk för att överlyckliga 12-åringar med jämna mellanrum dränkte hennes föreställning med skrik. Och bländade scenen med mobilblänk.

Det är möjligt att Brittan var lite slö ibland, jag saknade kanske någon slags glöd (det kändes emellanåt som att hon verkligen bara gjorde ett jobb) Jag tror faktiskt småtjejerna lyckades ge henne den kärlek hon behövde för mot slutet var det som att Brittan kom in i någon slags andra andning och dansade loss ordentligt och såg ut att ha....ja, roligt. Och det är väl inte så konstigt att man får mer kärlek om man ger kärlek. Egentligen. Så även om jag inte är ett fan, så ska man inte underskatta vad hon betyder för väldigt många. Och om hon fick ett halvt globen att sjunga allsång och vara i sjunde himlen ett tag, så är väl det bra. Hon fick helt enkelt en massa tjejer att må bra och det kan inte vara något dåligt. Så Britney det blir nog 3 starka oops av 5 från mig. Fråga vem som helst av småtjejerna så får du antagligen bra mycket mer än så.

Inga kommentarer: