måndag 3 oktober 2011

36 timmar senare.

Nu har jag varit rökfri i ganska exakt 36 timmar. Ett och ett halvt dygn alltså. Natten till söndagen, ca 23.52 rökte jag senast. Känns än så länge ganska bra. Jag känner mig inte så grinig. Jag känner mig inte rastlös. Jag känner mig faktiskt inte så röksugen ens. Däremot fattar jag att cigaretterna är mer knutna till en del tillfällen än andra. Tillbringa en måndag framför datorskärmen är ingen match jämfört med nästa tillfälle man ska dricka ett glas vin till exempel. Jag har nog inget bättre sätt att hantera det på annat än att "låta bli" ett tillfälle i taget. Imorse orökte jag till kaffet. Jag orökte på vägen till kontoret. Och jag har förmiddags-orökt. Nu får jag bara fortsätta tänka så tills det kommer en vacker dag när jag helt enkelt bara låter bli, utan att tänka på det. Jag hoppas den dagen kommer snart. Fotograferade min lilla ritual där jag "bröt" en lång men ohälsosam relation.

Inga kommentarer: