torsdag 7 februari 2008

Word up!

Ibland kan jag bli alldeles till mig i trasorna lycklig när jag hittar beskrivningar, meningar eller bara enstaka ord som når ända in i hjärtat. Ni vet när man får en sån där "mitt-i-prick"-mysig känsla i hela kroppen. Idag hittade jag ett sådant ord. Det bästa av allt är att det kan användas om nästan allt från maskiner till funktioner till företeelser.

Ordet är: automagisk.

Nu kanske ni inte blir svettiga av upphetsning så där vid första anblicken, men låt det sjunka in en stund, och känn hur finurligt det är.

Tänk till exempel en härlig dag när datorn faktiskt gör precis som man vill. Det är automagiskt!

Tänk när man får lönen en dag för tidigt på kontot. Riktigt automagiskt!

Eller när någon man tänkt på plötsligt hör av sig. Nu pratar vi automagiskt på telepati-nivå!

Och så när tillvaron bara flyter på, allt är bra, och man har saker att se fram emot. Då är hela tillvaron automagisk!

Nu ska reverent Päivi slänga av sig frälsar-fasonerna för den här gången och alldeles snart ha en automagisk drinkafton med två bögar och en gift.

2 kommentarer:

Fanny sa...

en gift vadå? HAHAHAHA

rewdboy sa...

hm...jag har för mig att jag skrev just automagisk i ett mail eller nån kommentar nånstans typ den här veckan som gick...men kommer inte ihåg var!