fredag 29 februari 2008

Min första bloggstöld

Jag erkänner direkt, jag snodde det här ämnet från rewdboys blogg. Men, det är så här att det tydligen är internationella musarmsdagen idag. Och allmänna festdatum måste man ju få norpa så att man sprider vetskapen till så många som möjligt?? Nu vet inte jag om den här dagen är till för att de som har musarm ska kunna ordna nån slags musarms-karneval precis men vafasen ,varje dag kan väl vara en karneval, am i right or am i right? Vad jag förstått så är musarm något man får av statisk och monoton ansträngning, dvs att man gör samma, ganska små, rörelser hela tiden.

Min musarms-karneval ska därför gå till så här: Jag går från datorn till något av stadens nöjesetablissemang. Väl där beställer jag drinkar på ett ergonomiskt korrekt sätt. För att inte arm-till-mun-rörelsen ska bli för monoton kan jag kanske avnjuta varje klunk genom att först göra yviga, svepande karate-rörelser med armarna. Eller kanske kopplar jag bara bort armarna helt och försöker dricka som en fågel. På nåt sätt picka i mig drinken liksom. Kanske säger jag bara: Hej, jag vill inte ha musarm, bär hit drinkar och ge mig ett tjockt sugrör tack. Och NU tar blogginlägget slut, och karnevalen kan alltså börja. Viva la musarms-karneval!

Inga kommentarer: