tisdag 26 februari 2008

Jag är all over the place!

Igår berättade en före detta kollega, nuvarande vän, att han under sin resa till Alperna träffat på en Päivi, fast i norsk tappning! En Päivi-Jente alltså! jag började genast fundera på ifall jag har motsvarigheter i flera länder. Tänk om det i Kina sitter en Pei-Wii, i Frankrike en Pöwyy, och så på Island sitter det kanske en Päivur.

Nästa tanke blev självklart hur det skulle vara att samla alla världens päivisar på ett och samma ställe och ha en hejdundrande glamour-fest! Jag började se framför mig att vi fyllt upp Globen och förvandlat både ut-och insidan till en jääättestor discokula! Sen började jag se hur vi alla har på oss bländande kreationer (bokstavligt talat alltså, vi päivisar är lite skat-aktiga och gillar glitter!), dricker galna mängder champagne och dansar i dagarna tre. När jag hade tänkt så här långt började jag plötsligt tänka att det kanske inte är nån helt klockren idé. Jag blev helt ärligt rätt matt. Det kanske trots allt är bäst med en Päivi åt gången för att skona folks nerver. Och då räknar jag med mina egna nerver också;-)

4 kommentarer:

yoakeem sa...

Too many Päivis, makes yoakeem a dull boy. The best one is good enough! ;)

Fanny sa...

Det finns bara EN Päivi. The original. Och det både räcker och blir över!

Digidiva sa...

Ni är ju för söta båda två:-) Jag tycker en yoakeem och en fanny är alldelesperfekt också. Allt annat är bara bleka kopior! Puss på er!

Swedeheart sa...

Ja for vi har varldens basta Paivi!!