onsdag 27 februari 2008

Vad tänker man när en främling säger: "hur går det med rymdvarelserna"...?

Jag hann tänka: Vet han att det här inte är min hemplanet? Går jag och tänker högt? Håller jag på att bli schizofren? Är HAN schizofren? Sen bestämde jag mig helt enkelt för att det var han som var ett schizo. Det enda som inte riktigt passade in i den bilden var att hela detta replikskifte skedde på centralbadet och personen som yttrade den konstiga repliken var tämligen välklädd. Nåväl, jag är väldigt solidarisk av mig som person så jag tänker att man säkert kan vara spritt språngande sten-koko även i armani-kostym.

Till slut, plingar dock poletten ner i min nytränade, hungertröga fetskalle. Vi gick på samma skrivarkurs för ett par år sedan och där skrev jag faktiskt just om en liten varelse från rymden.

Så från att ha tänkt att jag träffat nån stolle som släppt ut varenda häst ur hagen, så visade det sig vara en ganska kul krock med en gammal kursare. Jag får säga som de säger i nån amerikansk reklam jag sett: Do not judge to quickly.

1 kommentar:

yoakeem sa...

Ah, gamle gode Schnor-Li. När skall han göra comeback i våra alldeles för oufoiga (det där kan ju inte vara grammatiskt korrekt men det ser ju bara helt utomjordigt (kan man säga så? (en parentes i en parentes i en parentes, nej vad är nu detta?)) ut) liv?


if (yoakeem is gummipanna) {
then publish this comment
}
else {
document.write(“Våren är här!")
}