onsdag 6 februari 2008

Rewdboys sista dag på kontoret...

..var igår. Jag VET att vi kommer att ses och hänga och gå och dricka öl och allt det där, men det finns ändå vissa saker som aldrig kommer att bli sig riktigt lika igen. Några exempel:

- Min mobil. Vem ska nu byta namn på alla i telefonboken?? Jag har på nåt konstigt sätt vant mig vid att alla har fått coola namn som typ "slobodan", "ahmadu" och "bogdan brottare"

- Min dator. Alla arbetsmappar kommer alltså att heta det jag döpt dem till även när jag kommer tillbaka från lunchrasten. Inte vara omdöpta till"mina porrbilder" eller "diverse skit"

Skrivbordsbakgrunden kommer också förbli något jag valt själv och inte closeups på kroppsdelar man inte visste fanns eller på nakna damer på tarmsköljning.

-Musiken. Det lär spelas rätt mycket mindre av eek-a-mouse och doktor alban på kontoret nu. Det skulle man kunna tro är en bra grej, men man vänjer sig till och med vid de underligaste saker. Och saknar dem när de är borta.

-Maten. Förutom att han skulle kunna vara ambassadör för tonfisk, så har han även skapat en ondskefullt stark satans-röra bestående av bl a habanero & vitlök. Detta tillbehör som vi alla både älskar och är lite rädda för, är till och med döpt till "rudde-röra"! Det lär bli lite mindre ögon som ploppar ut ur sina hålor vid lunchtid framöver.

-Pedagogiken. Rudde ÄR faktiskt en rätt bra pedagog och kan sina saker. Hans specialare är bara att han alltid inleder med att säga. "Du är ju helt väck". När man väl vant sig vid den inledningsfrasen så kan man faktiskt lära sig en hel del.


Kort och gott, saker kommer att bli lite annorlunda på kontoret framöver när vår favvo-madagask-galning drar iväg på nya äventyr.

Lycka till med allt mannen, och så ses vi snart, ajt!?

1 kommentar:

rewdboy sa...

helo kräjzee-päjv!

de va en fin blogg tycker jag! din bästa hittills..
jag kommer sakna er allihopa.
kan bli svårt att byta din bakgrundsbild härifrån men din telefon kommer jag nog lyckas sno nån gång så den kommer inte vara säker ens i framtiden...


och min starka röra finns en helt ny färsk burk i kylen som jaglämnade som avskedspresent till er igår.