tisdag 29 maj 2007

Man måste vara stark för att orka vara ledig!

Ojojoj, ibland är det där verkliga livet utanför skärmen så intensivt så man inte hinner med sin digitala tillvaro. Jag har inte uppdaterat bloggen sen innan helgen så här kommer en snabb resumé: Fredagen tillbringades helt och hållet på söder. Vi försökte först boka bord på Snaps. De skrattade. Vi gick. Sedan jobbade vi oss ner för götgatsbacken och landade till slut på eken. Väl där var vi redan i tequilarace-läge så..ja...ni kan ju tänka er. Men skoj var det!

Lördagen inleddes därför med en liter apelsinjuice, en låååååång dusch samt några kilo ansiktskräm för att överhuvudtaget anta mänskliga drag igen:) Sedan var jag fit for fight igen vid 2-tiden och vad gör man klockan två en lönelördag..? Man power-shoppar naturligtvis, eller hur,Pam...? Två kjolar, en klännning, ett par urfina skor och 4 skärp blev dagens kap. Efter detta hade jag naturligtvis hunnit bli en smula törstig så då bar det av till Mälarpaviljongen där jag träffade Cecilia, Monica och en synnerligen god Chardonnay. Det bidde en helafton i denna glada trios sällskap.

Söndagen var mors dag och då åkte jag hem till Gustavsberg och åt massor med god mat och tog det lugnt. Vädret var alldeles fantastiskt så vi satt ute på verandan hela dagen. En suverän avslutning på en ganska intensiv helg! På kvällen såg jag även äntligen the departed som jag tycker var fantastiskt bra! Kan verkligen rekommenderas. Så, min helg har varit strålande på alla sätt, förutom att mitt dåliga bloggsamvete gnagt litegrand. Men nu är ju det också kirrat så universum är återigen i harmoni. Häpp!:)

5 kommentarer:

Anonym sa...

4 SKÄRP????

rewdboy sa...

yo mah fin diva! du måste skärpa dig lite nu i ditt bloggande!! först och främst så VET jag att den där chardonnayen inte var så god som du lyckas påskina här. iaf så var den inte god ibörjan. det är fullt möjligt att du efter 3-5 st av dom tyckte att det var gott. men jag VET att första inte var god!

sen vill jag bara säga att du ska se originalet av "the departed" som heter "infernal affairs" den e grym!

vad i häcklefjäll ska man med 4 nya skärp till? 4 nya skor hajjar jag men 4 nya skärp? jag fattar (nästan) 4 nya väskor åxå...men skärp?

rewdboy sa...

förresten: cool krönika på shortcut!

Digidiva sa...

rewdboy--> Du tycker att jag förskönade min lördag lite? Ja du har helt rätt; första glaset chardonnay var inte helt fantastiskt, men det är ju i sådana lägen man får vara stark och bita ihop;-) Tack för cred för min krönika också! Förresten, vad gäller skärpen så är det precis som med solglasögon; man kan inte ha för många!

Fanny sa...

just how many shoes/belts/pairs of sunglasses/accessories of your choice are too many??? Pam har fullständig förståelse. Jag behöver också nya skärp. MINST 4 st.