tisdag 29 maj 2007

Derby-måndag på min lilla gata i stan!!

Gårdagen förflöt alldeles friktionsfritt. Jobbade hela dagen och ingenting out of the ordinary hände egentligen. Men, när jag ska gå hem via Vasaparken så är den fullproppad med polispiketer och skrålande fotbolls-supporters!! Det i sig hade jag väl inget emot, de får skråla bäst de orkar för min del om de tycker det är så himla lajbans. Däremot hade en (ganska stor) klick supporters hittat till en pub på min gata och de var inte kloka!!! De eldade, smällde smällare, krossade glas och stämningen var i största allmänhet aggressiv och obehaglig! Såg på morgonnyheterna imorse också att de lyckades demolera en t-bana innan de till slut blev bortforslade.

Digit:
Jag tror att jag har fått vårkänslor. Eller är det försommarkänslor....? Varför vet jag inte riktigt men jag är bara glad hela tiden. Kan ju vara att N.Y-resan var precis den vitamininjektion jag behövde för att till slut sparka ut vintern och sparka in sommarsäsongen:)

Digitnot:
Vandaler av alla de slag. Inte minst de som använder sportarrangemang som ursäkt för att få bete sig som fullkomliga hellraisers!

Inga kommentarer: