torsdag 24 maj 2007

The girl is back in town

Hej darlings!

Då är jag tillbaka från det stora äpplet efter 5 minst sagt intensiva dagar. Det var fantastiskt på alla sätt och vis även om jag kan konstatera att 5 dagar är alldeles för kort. Men, som jag konstaterade redan när vi landade på Arlanda; det är bara att åka tillbaka igen:) New York kommer helt enkelt att få träffa den här flickan igen, så är det bara.

Eftersom N.Y är nästan omöjligt att sammanfatta och eftersom jag tycker att alla ska hitta sina egna smultronställen så ska jag inte skriva några långa haranger om exakt vad jag gjorde varenda dag, utan bara alldeles kort nämna ett par saker jag rekommenderar lite extra mycket:

Äta: Buddha bar. En helt fantastisk restaurang i Meatpacking district! Man möts av en väldigt hemlig svart dörr och där inne öppnar sig ett alldeles otroligt pampigt restauranglandskap, med en ca 50 meter hög buddha-staty som centralfigur. Just nu väldigt "hippt" så boka i god tid för att få plats. Det är lite pricy men värt varenda krona. Jag lovar!

Bo: Vi bodde precis vid times square, vilket var lite coolt första 2 dagarna, men ska jag åka igen, kan jag tänka mig att bo en bit från myllret, exempelvis närmare central park eller i the village. Då har man fortfarande nära till allt, men är inte alldeles mitt i rusningskaoset som pågår 24/7 på times square.

Se: Okej, Empire state building är lite turistfälla, men WOW!! Där uppe fick man lite överblick över hur gigantiskt New york egentligen är, så det rekommenderas starkt. Dessutom kan man numera köpa ett s.k expres pass vilket gör att man går förbi alla köer och kommer upp riktigt smidigt till toppen. Någon dag måste man även sitta i Central Park och bara njuta av att vara i denna oas i stadsmyllret. Vi försökte gå genom hela parken men gav upp efter en tredjedel ungefär.

Shoppa: Den här listan skulle självklart kunna göras huuuur lång som helst men jag nämner ett par affärer som är en bra bas: OMG, för de billiga märkejeansen. Forever 21 och Strawberry för de härliga girly-kläderna. Century 21 för fynden. OBS, kräver tålamod, det finns mycket skräp här men man kan göra fantastiska fynd. Jag hittade t.ex en Versace-jacka som var nedsatt till 60 dollaruttisar, dvs mindre än 500 kronor!!

Sammanfattningsvis så är den här stan extra allt. Det finns verkligen något för alla så därför vill jag inte radda upp högar av tips. Alla ska nog skapa sin egen bild av New York. Det räcker med att försvenskningen av stadens namn är en uppmaning; New York. Nu. Åk.

Digit:
- Medan jag varit bortrest har Mor Ritva blivit upplagd under ett par communities så den där lilla snutten som var tänkt för si så där 16 av våra närmaste vänner var igår uppe i absurda SEXTON TUSEN besökare! And counting!!

Mor Ritva ligger exempelvis under länken nedan, där Raffe även monterat ihop översättningen med framförandet så nu finns alltså en "svensk" musikvideo. Tackar Raffe:-)
http://www.tramsmail.se/fileshow.php?l=7351

Sedan ligger vi även upplagda på bazooka.worst där folk klagar på att vi inte synkat ordentligt, och att vi är sååå 90-tal.

Gå in under länken nedan och sök på ritva ska ni se vad folk är upprörda: http://buzz.bazooka.se/

Underbart att väcka så mycket känslor med något som vi bara hafsade ihop på skoj. Internet rocks:-D

- Jag ser såååå mycket fram emot min och Fannys boatwrecking tour. Från äventyr i väst till äventyr i öst;-)

Digitnot:
Well, jag är på för bra humör för att sura över nånting egentligen, men skulle det vara nåt så är det väl det att kontot är heeeeelt tomt. Jag tror jag överlever tills imorgon dock.

6 kommentarer:

Anonym sa...

var gömmer sig alla bittra människor i vanliga fall? i verkliga livet är det ingen som har några åsikter överhuvudtaget men på nätet tycker dom till om ALLT! sjukt. roligt med uppmärksamhet iallafall!

Fanny sa...

tänk vad vi är lika. älskar också strawberry... där har jag shoppat mycket under mina tidigare new yååååk-resor. :-)

Anonym sa...

Så blev det inget konstmuseum? Din barbar! ;D

/Katarina (som tackar för den fina länken du har lagt upp på din sida. Borde kanske anställa dig till att göra ett Mor-Ritva fenomen av min sida? Några idéer på reklamkuppar?)

Digidiva sa...

Katarina...oooo du anar inte hur mycket konstigt som rör sig i min skalle. I stort sett hela tiden. En kompis sade nån gång att jag är alldeles full-konstig fast utan att ens vara full. Jag tror dessutom att det var en komplimang:-D

Och länkningen till din sida är helt och hållet my pleasure! Du har verkligen gjort jättefina saker. Och till sist, jag vet att jag är en barbar, men konstmuseet får vänta till nästa gång jag åker. För det kommer att bli en nästa gång! Ha en underbar helg:)

Anonym sa...

Konstiga idéer för att få igång min sida mottages tacksamt :) Och du, att vara full-konstig är inget fel. Jag brukar vara den fullaste i sällskapet trots att jag inte har druckit nån alkohol. Så det ÄR en komplimang.

Ha en skön helg du med, utan vita kläder den här gången, fniss. (Jag tror för övrigt att vita-kläder-fenomenet är nära besläktat med när-man-ska-vara-tyst-är-man-som-klantigast-fenomenet)

/Katarina

Raffe Bergwall sa...

Hej Digidiva,

Lite sent på det kanske, men det är jag som ska tacka! :) Ni gjorde ett super jobb, sen vart resten enkelt...

Ha en bra dag och kramas i trafiken...

/Raffe Bergwall | tramsmail.se