torsdag 10 maj 2007

Bloggar är ute!

För det första är ju det här med bloggande helt ute. Drottningen av bloggar herself, Linda Skugge, har lagt ner sin. (parentes; Linda,strunta i de dumma asen, vi som gillar dig är många fler och varför ska vi av-lindas för att några puckon beter sig illa? Kom tillbaka, nätet är lite ihåligare utan dig. Pliis pliis pretypliis:) Näthatet är större, ondare, äckligare än nånsin. Vem orkar blogga då...?Och, ärligt, vem bryr sig om just min lilla skitvardag. ..? Så, då har vi avhandlat alla motargument. Och så tänker jag blogga i alla fall. Varför? Jo, för att jag kan. Så enkelt är det. Men, den här bloggen är inte bara min:Den är för alla oss som är analog-coola,och digitaldiviga. Har du gjort en fantastisk låt? Målat en tavla? Skrivit en dikt? Jag länkar mer än gärna till din blogg alternativt hemsida. Nu, snyggingar, nu åker vi. It is time to claim our 15 pixels of fame!!

11 kommentarer:

kallepa sa...

Kommentarer är inne!

http://www.flickr.com/photos/kallepa

Anonym sa...

YES! Äntligen lite vettigt att läsa på nätet! :)

Anonym sa...

Du har redan fler kommentarer på din första post än vad kalle har i hela sitt fotoalbum. Grattis!

Anonym sa...

Absolut. Bloggen lever. Detta levande dokument för oss samman. Vi kan ju inte allihop få plats i mitt vardagsrum och snacka, eller hur.

rewdboy sa...

okej päjvan. du är en pajsare. dessutom en roliga pajsare. jag gillar dig. jag gillar att du har en blogg. visst, bloggar är ute. det vet väl alla. bloggar har alltid varit ute egentligen. 99.99999999% av alla bloggar är ju crap. vem fan vill läsa om vad i helvete folk åt till frulle mån-fre, varje vecka år ut och år in? vem fan vill se bilder på folks fula bäbisar (fan va ordet bäbis är fult!)? bägisar är ju som alla egentligen vet rätt fula. söta bäbisar är ovanligt. bäbisar blir oftast söta när de är lite äldre. då kallas de inte bäbisar längre utan de kallas ungar. då kanske de är 4-5 år och lite mer intressanta. då kan de nämligen gå själva och snacka lite. vem fan vill egentligen snacka med en bäbis. dom dreglar och slaggar ju mest hela dan dom små kräken. krämar i brallan gör dom åxå. det är jävligt äckligt med poop. speciellt bäbispoop. men helt plögsligt så verkar det vara legitimt att snacka poop så fort det är bäbisar som poopat/krämat/björnat. "joomentitta lilla söta greta, har du baaaaaaaaajsat? ska vi ta och byyyyte liite på sööta lilla dig?" varför? poop är poop och poop ÄR de facto äckligt. oavsett vem som är "the popee" så att säga. så för att återkomma till ämnet. bloggar suger ju mest. tillåmed när fenomenet som vi idag känner till som kallas blogg uppstod så var de ute. vad fan är det för skillnad på en blogg och de personliga hemsidor folk alltid har smällt upp på lite obskyra webhotell? jo, kanske lite snyggare URL. förr var det http://w3489.hotel.tninet.se/users/~barpapapa899/migsjelv.html och nu är det http://digidivas.blogspot.com istället. lite snyggare men egentligen samma old school grejer.

jag blev dock lite happy när du sa att du startat en blogg. eftersom du, som jag skrev i början, är en rolig pajsare. du är dessutom bra på att borsta och du gör oftast roliga grejer när du har borstat på lite (iofs, har aldrig sett dig borsta bara liiite) vilke kan rendera i skojjiga anekdoter. och du är ju dessutom duktig på att skriva. kombinationen gör ju att man förväntar sig roliga grejer på din blogg. döm då om min förvåning när du lyfter fram LINDA SKUGGE bara sådär helt ogenerat???!!! HON? frihellvette? anfäkta och anamma! hon...? *HUÄÄÄÄÄÄRK* skärp dig nu...

Anonym sa...

oh my god! bloggaren har blivit bloggad. Skaffa dig en egen rewd!

rewdboy sa...

tove: jag kommer (eh..när som helst nu) att releasa min sajt rewdboy V2.0 på http://www.rewdboy.com

Fanny sa...

Oj vad du är populär redan. :-D Här hann jag inte alls med att göra nån premiärkommentar juh! Men better late than never - divor kommer ju alltid sent, äller huuur?!

Anonym sa...

rudde är vältalig. mycket vältalig. han kan skriva också. man får gilla linda skugge. men man får inte vilja att hon ska finnas ens i periferin av min vardag. offentlighetens ljus måste alltså avledas från linda med speglar och svarta täcken, så jag slipper eländet.

pippilotta sa...

Härligt att du börjat blogga också så jag får ännu en härligt länk att lägga upp på min blogg. Tjingeling Danielle

Loll sa...

Tjenixe Pejvixen!
Vilkommen to blogland! ska snart länka till dig JUH!
Kram,kram