fredag 25 maj 2007

Lite lunch, lite dregel och lite fest

Och vips så var det fredag igen! All jetlag är borta nu så jag känner mig redo och laddad för helgens trevligheter. Ikväll ska jag träffa min kära syster och en massa andra trevliga människor på Söder för att äta, prata och förmodligen även ta en drink eller två. Tanken var från början att vi skulle sitta på en uteservering i solen och därför ville jag självklart somra till mig lite. Jag tog alltså glatt på mig vita jeans. Nu har vi ätit lunch på indisk restaurang..behöver jag berätta att jag ser ut som ett vandrande masala-smakprov...? Vad är det som händer egentligen när man tar på sig ljusa kläder? Rent fysiologiskt alltså? Stimulerar ljusa färger någon form av dregelmuskel i lillhjärnan så att man plötsligt bara inte kan behålla mat och dryck i munnen? Fascinerande fenomen är det i alla fall....! Sitter på jobbet och tittar med jämna mellanrum ut genom fönstret för att försöka stirra fram solen. Det fungerar lite så där, men, vädret har ju vänt förr! Kanske, kanske att det skulle kunna dyka upp en liten strimma lagom tills jag beger mig mot medis! *Hoppas*

Digit:
Fredag. Lön. Party ikväll:)

Digitnot:
Att det är så o-soligt. (Jag vet, jädra tjöt om vädret, men går man omkring och är ofrivilligt frystorkad ungefär 9 månader om året så blir solen rätt viktig!)

2 kommentarer:

Fanny sa...

Hahaha jag känner igen det där med vita jeans. Typiskt. Själv har jag dock denna vecka lyckats ha mina vita jeans TVÅ gånger utan att fullständigt gegga ner mig! Varför sa du inte att ni var på Söder igår? Vi hade ju kunnat ses! Fast näe, förresten, det hade nog inte varit nyttigt med tanke på hur jag har mått idag *fniss*

Loll sa...

Asså Pejvan, jag hoppas du tog dig ut idag, för hon var jumed oss moder sol!
Grattis till Ritvas framgångar på nätet, jag bara skrattar!