fredag 11 maj 2007

Livet är en schlager!

Som den schlager-galning jag är kretsar det mesta i dessa dagar självklart runt eurovision song contest. Inte minst eftersom jag har finskt påbrå och jag så länge jag kan minnas fått höra att Finland kommer att vinna samma dag som helvetet fryser till is. Helvetet frös då till is förra året och mitt kära fädernesland åkte till den mörkaste delen av mumindalen och hittade ett gäng håriga hårdrockartroll. Helsingfors är ett enda stort eurovision-kaos och det hade varit sjukt roligt att vara där. Det var bara att biljetterna försvann snabbare än en igloo i Sahara så det bidde inget Helsinki för mig. Nu tänker jag istället fira schlagerdagen på samma traditionella sätt som jag gjort de närmaste åren: Det blir picknick på Skansen på dagen och sedan är jag hemma hos goda vänner och sk(r)ålar mig hes. Nästa vecka åker jag till New York så ikväll ska jag hem till grabbarna J. och planera in lite must dos when in the big apple. Darlings, ni får mer än gärna tipsa om saker man bara inte får missa! Så, på det stora hela taget är mitt liv en schlager just nu. Det är bara att hålla med Arja Saijonmaa: Jag vill tacka liiiiiivet!

Digit:
1.) Fanny! Det är tack vare dig jag kom igång med min blogg! Tack för inspiration, för att du finns och för att du är så härligt galen:)

2.) Imorgon är det äntligen dags för årets chock-festival. Nakenchocker, glitterchocker, rock-chocker. Kanske även en och annan sångchock. Läängtar!

3.) New York, New York. På onsdag bär det av! Wiii

Digit not: Sura gubben som försökte köra över mig vid ett övergångsställe och dessutom gav mig fingret!!! Perkele....

3 kommentarer:

Fanny sa...

Tack själv för att du står ut med mitt ständiga svammel och mina puckobeslut hahahaha. Ett av de mest puckade besluten var nog att inte kolla om nån var på toaletten på min 30-årsfest *fniss* "Päivi åh päivi min käraste kattvakt blev inlåst på min toalett..." osv...

Anonym sa...

Som en äkta konstvetare måste jag pusha för att du ska se Moma utställningen. Typ hälften av det som nämns i västerländsk konsthistoria finns där. Får inte missas! Kolla på www.moma.org, gärna under collections för det är stort. Tar du med dig en Van Gogh åt mig är jag din för evigt ;)

Ha det så kul!
/Katarina

Anonym sa...

Angående ditt förra inlägg: jag har inte skrivit några dikter eller låtar, men designar smycken och annat härligt. Är det tillräckligt konstnärligt? ;)
Länka gärna till min sida: www.benkat.st

/Katarina