torsdag 1 september 2011

Top model. Inte.

Förra veckan var en busy vecka och jag hann både med att gå på kurs hos Bukowskis OCH klämma in en modellsession. Ja, du läste rätt. Jag kan säga så här; det finns en anledning till att jag aldrig blivit modell. Ja, förutom att jag är för kort och för tjock och inte har den där looken branschen efterfrågar då. Jag klarar verkligen inte av att gå in i de här olika rollerna som man ska behärska. Eller att inta en viss blick, en pose eller en attityd. Av nästan 100 bilder finns det inte en enda (!) där jag lyckas se helt allvarlig ut. Så fort kameran åkte fram började det liksom rycka i mungipan och jag försökte tänka på allt från döda pingviner till fonusfoldrar men det funkade inte. Och visst, det är inte så att bilderna är dåliga, men de är inte direkt "jag" heller.

Well, well det var i alla fall roligt att bli proffs-sminkad och ibland behöver man ruska om sin tillvaro med precis så här sjukt ytliga upptåg. Som sig bör åt vi modellmiddag efteråt (=drack vin) på en takbar, lyssnade på liveband och var allmänt fnittriga. Så, klart värt det. Kanske inte något jag kommer att göra om, men lätt en upplevelse man kan tänka tillbaka på med ett leende. För göra det med allvar kan jag ju bevisligen inte. ;)







2 kommentarer:

Ingrid sa...

Söta du!! Jag vill oxå... jag har inte ens tänkt på att man kan tänka på döda pingviner...(menar du då att de ÄR döda eller att man ska döda dem?)för att se bättre ut på bild. Jag tänker mest Zoolander och dså blir det ju fel och jag full eller sjuk ut. Vilka fina bilder!! JAg vill ha en signerad kopia att sätta på min fan-wall hemma där jag ska ha alla jag beundrar.. du hamnar bredvid Love-Bird och mina kompisar MAla och Åsa... :D

Swedeheart sa...

Supersnajsig!