onsdag 14 september 2011

Målarmåndag!

Det finns ett uttryck som säger att man ska göra saker man egentligen inte törs så ofta som möjligt. Jag försöker leva efter den devisen litegrand i alla fall. Jag är ingen adrenalin-knarkare så jag hoppar inte från byggnader eller försöker leka bergsget i stan, men jag försöker absolut utmana mig själv mentalt så ofta jag kan.

Till exempel ritade och målade jag ganska mycket när jag var liten, men har egentligen inte gjort det alls som vuxen. Vet inte riktigt varför, men misstänker att man i sin unga osäkerhet inte tyckte det blev tillräckligt "fint". Fast det är ju inte alls det som är poängen. Jag målar för MIG och vad någon annan tycker är egentligen rätt ointressant. Det handlar mer om meditation än prestation. Till slut bestämde jag mig här på sensommaren för att anmäla mig till en kurs i att teckna och måla och i måndags var första tillfället. Och herregud vad roligt det var! Alltså, det var mer än roligt, det var helt fantastiskt. Kurspassen är mellan 18.00-21.00. Det är helt enkelt ganska långa sittningar, men tiden bara flög iväg. Det kändes som jag bara tog fram block, kluddade lite och vips så var lektionen över. Älskar att jag kommer få vara med om det här varje måndag, hela hösten. Då kommer höstvintern också säga vips så är det plötsligt vår igen!



Inga kommentarer: