onsdag 7 september 2011

Jävla internet.

När hösten kommer brukar jag alltid få ett behov av att testa något nytt. (Precis som resten av Sverige antar jag.) I takt med att solstrålarna försvinner och uteserveringarna stänger inser man att man behöver något som tar en genom hösten och vintern. Jag har egentligen inte något emot höst och vinter, men man behöver anstränga sig lite extra för att få till de där ljusglimtarna som solen inte längre står för. Så här har jag varit så länge jag kan minnas. Bläddrat i kurskataloger och ringat in små mystiska kurser, drömt mig bort, längtat till kursstart. Grejen är bara att internet, det jävla internet, gjort allt för enkelt. Satt lite småuttråkad efter semestrarna, slösurfade, klickade lite här, klickade lite där. Och plötsligt går det upp för mig vad jag gjort. Det här ska jag ägna min höst åt:

- Gå hos PT
- Gå kurs i orientalisk dans
- Gå kurs hos Bukowskis
- Gå kurs i akryl- och oljemålning
- Köra crossfit
- Skriva på bok

Jag kan eventuellt (eventuellt) ha tagit i lite väl mycket. Får försöka låta bli att drabbas av hobbystress och se fram emot en galet rolig höst/vinter. Ska bara sätta mig och andas lite först.

Inga kommentarer: