tisdag 30 augusti 2011

Jag mötte Lassie.

Lite lätt surrealistisk upplevelse måste jag säga. Jag var i Berzelii Park i fredags och gick i min egen lilla värld. Jag stegade på med blicken riktad rakt fram utan att tänka så där jättemycket på omgivningarna. En klassisk transportpomenad: man är på väg från punkt A till punkt B på snabbast tänkbara sätt liksom. (Motsatsen till turistpromenad som går ut på att ta in så mycket synintryck man någonsin bara kan.:-)

Hur som helst, här går jag då i godan ro och råkar lite i ögonvrån så där få syn på en elegant dam med vit dress. Att jag noterar henne beror på att hon var en knapp armslängd från mig och jag antagligen hade gått in i henne om jag gått lite snabbare. Nästa grej jag ser är en svart kostymrygg på en knapp näslängds avstånd. Jag hann tänka: Men osympatiska stropp, gå någon annanstans istället för att knö dig framför mig!

Sedan säger Magnus att stroppgubben har öronsnäcka. Då kikar jag upp lite nyfiket. Och medan jag försöker se gubbens öronsnäcka vänder sig eleganta damen om och minsann! Det är ju självaste Drottning Silvia som går omkring på stan nästan som en alldeles vanlig människa. Kanske lite elegantare. Och med fler livvakter. Nu är frågan i dessa moderna tider: ska man adda henne som facebook-kompis eller inte? Jag tänker att vi skulle kunna bytlånas hattar till exempel.;)




Inga kommentarer: