fredag 19 augusti 2011

Semestern del två: sommarbröllop

Fast jag bara var bortrest en knapp vecka så kan man säga att själva semestern bestod av tre delar. Först Köpenhamnsvistelsen. Den andra delen var att vi bilade därifrån till ett storslaget bröllop på Österlen. Jag kan knappt beskriva det i ord men det var så vackert, kärleksfullt och rörande att man blev alldeles matt. Det började så att alla gäster skjutsades till själva platsen för vigseln, där delades vi upp på tjejer och killar. Så gick vi i varsitt led ner till klippan vid havet där brud och brudgum sammanstrålade. (Jag började gråta redan där. I brist på servetter var det en himla tur att man hade solglasögon) Och det var som att till och med vädergudarna ville att vigseln skulle bli himmelskt vacker eftersom himlen var alldeles blå och solen sken över oss alla. Festen sedan som hade cirkustema innehöll allt från magiker, eldslukare och liveband. Ja jösses. Lika mycket som vi gråtit under dagen lika mycket skrattade vi på kvällen. Jag blir fortfarande lite känslosam när jag tänker på den dagen. Fantastiskt. Helt fantastiskt.

Och den tredje delen av semestern var...fantastisk på ett helt annat sätt. Det förtjänar ett helt eget blogginlägg, lovar att det kommer inom kort. Trevlig helg! :-D

Sent på kvällen tände eldslukarna ett hjärta.

Eldslukarna ackompanjerar bröllopsvalsen. Som inte var någon klassisk vals utan en jättecool låt. Vet inte om det finns en genre som heter cirkusrock men det lät så i alla fall; lekfullt och rockigt.
Partytältet/cirkustältet
Skånsk bordsplacering.:-)

Vigseln. Havet i bakgrunden. De lyckliga tu i förgrunden. <3


Inga kommentarer: