måndag 15 augusti 2011

Copenhagen, du är meget dajlig!

Jag har märkligt nog bara varit i Köpenhamn en enda gång tidigare. Och det var på en klassresa i nian så förutom att åka krusidullsnurror på tivoli fick jag inte göra eller uppleva så mycket. Så är det ju ett tag sedan också, så jag kan väl inte påstå att jag minns så värst mycket av Köpenhamn. Anledningen till att det inte blivit några återbrsök handlar antagligen om den där mänskliga "döda vinkeln". Det vill säga att man missar saker man har för nära inpå sig. Det tog exempelvis mig ett år innan jag lyckades sätta min fot på restaurangen som ligger snett över gatan. Men när jag väl gjorde det så har besöken blivit desto fler. Lite så tänker jag om Köpenhamn också. Nu har vi lärt känna varandra och gilla varandra. Jag har till och med ansträngt mig för att lära mig räkna på danska. (Nej jag är inte bra, men jag fattar i alla fall grunderna med halvtres och tres och fjärs och så vidare) Hur som helst vågar jag nog påstå att jag kommer besöka Köpenhamn många, många gånger till. Hoppas nästa gång blir supersnart!


Nyhavn med sina söta färgglada hus.




Till och med vägguttagen är glada i Danmark, det måste ju betyda något. :)


Inga kommentarer: