torsdag 25 augusti 2011

Semestern del 3.

I förra inlägget pratade jag ju om en tredje del av semestern. Man kan säga att den delen var...fantastisk på sitt eget lilla vis. Det var nämligen så här att ingen av oss sett det märkliga stället Ullared. Så vi bestämde helt enkelt att vi skulle besöka det på hemvägen. Sagt och gjort, jag börjar med att försöka ringa för att hitta någonstans att bo över natten.

Och det här är nog en engångsupplevelse: Jag sitter alltså i telefonkö för att komma fram till *rodnar* Ullared Paradise!!!! Fattar ni??! Jag har ringt, bokat och bott på Ullared Paradise!!!

Själva shoppingmeckat var också precis så underligt som jag trott. Folk mejade ner medmänniskor med sina kundvagnar och det gummiaktiga ljudet av aggressivt stampande foppatoffel ekade i hela affären. Jag försökte inte ens ge mig in i avdelningen där de hade diskmedel, duschkrämer och sådant. Folk hade rovdjursminer och slet till sig storpack av allt som det fanns storpack av. Någon såg helt utzonad ut och plockade ner paket eftet paket av tops?? Helt obegripligt. Efter 90 minuter hade jag fått hälsenorna påkörda 2 gånger och då fick det räcka. Jag är inte tillräckligt hård för att klara av sådant här. Det finns en anledning till att jag aldrig går på mellandagsrean liksom. Men, nu har jag i alla fall sett, besökt och överlevt Ullared. Och nu tycker jag att vi vänder blad.



Hej Ullared!

Hej Ullared Paradise!



Inga kommentarer: