onsdag 10 december 2008

Tionde luckan är en skräll, jag ska få ett pris av nobel!

Nä nu ljög jag så jag blev blå
jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att priset få.

Klyva en atom, odla en hjärna?
Får jag en klänning av Lars Wallin gör jag det mer än gärna.

Tänk att sitta i denna stadshushall
jag vet att jag skulle känna mig ganska ball.

Det lustiga är att Knugen får gå fast han inte ens kan stava
Nog skulle jag höja partypulsen mer, med sprit och baclava.

Kanske bjuds jag in nästa år?
Tills dess får jag alternativfesta med Fanny och ta en styrketår.

4 kommentarer:

rewdboy sa...

det är inte så jättesvårt att få gå på festen. gör såhär:
börja på KTH. ett par st från KTH får varje år gå på festen. anmäl ditt intresse och håll sen tummarna för att just du lottas ut som en av de lyckliga. lär vara enklare än att odla en hjärna..

Heliotropen sa...

Du glömde ett steg, Rewdboy: Betala 1 700 kr.

rewdboy sa...

heliotropen: jomen ändå lättare än att odla en hjärna tror jag
:-)

Digidiva sa...

Förra året var det nån stolle som köpte biljetter till nobelfesten i second life och betalade några tusen för att sitta i galaklänning framför sin dator en hel kväll....Det tycker jag är ett tecken på:

1.) Att man har för mycket pengar

2.) Att man har odlat hjärnan lite för lite...