onsdag 17 december 2008

chimi chimi...va?

Igår hade jag en supertrevlig kväll med två fantastiska tjejor på den förnämliga restaurangen el diablo. Jag åt mat jag knappt kunde uttala men som smakade ab fab! Att jag överhuvudtaget kan återge rätterna är för att jag fuskat och kollat menyn på deras webb i efterskott. :-D

Huvudrätten var då: chimichurrimarinerad provolone

Efterrätten: Brownie (brownie-delen fattade jag:) med espressoaspic serverad med vitchokladganach.

Obegripligt men så in i bängen gott! Har ni inte varit där: besök genast! Förutom fantastisk mat och dryck så har de förmodligen norra hemisfärens trevligaste personal!
En rolig grej är också att det i menyn finns tequilaförslag till varje maträtt. Jag vet att de flesta av oss tänker på den där sombreroprydda lilla budgetflaskan när vi tänker på tequila. Och så mår vi spontan-illa. Men tänk, det finns massor av sorter och tydligen behöver tequila inte smaka tändvätska. Hallelujamoment bara det:-D
Har ni varit där: Ja, då vet ni att ni vill gå dit igen. Så sluta jiddra börja besöka!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej då, när jag hör tequila tänker jag på den där nyårsaftonen när jag söp mig så full på dylikt i ren desperation för att en snygg kille inte verkade intresserad av mig längre, att jag blev tvungen att sova över i samma bäddsoffa som den snygga killen. Det är snart exakt 21 år sedan och jag har inte flyttat ut ur hans säng än.

/Heli

Digidiva sa...

HAHAHAHA! Ååååh vilken underbar liten solskenshistoria.Heja tequila:-D